Tuesday, July 15, 2014

Reisebrev fra Kiel og Hamburg, Tyskland

I år viser det seg at jeg får reist litt, i små doser i slengen. Jeg er en rastløs sjel, jeg vil se Europa...og verden...før jeg blir for gammel!

Kiel, Tyskland:
Reiste dit med Colour Fantasy. 

Ut fjorden fra Oslo var det regatta! Fantastisk å se alle seilbåtene! (Trykk på bildene for større!)






____________________________________

Vi ble tatt imot av Bjørn og Ninik! Kjempesøte og flotte mennesker, dedikert til å vise oss Kiel fra sin beste side, sammen med Pascal og Marcel...:)
Vi tok ferge på kryss og tvers av Kielsundet- og fikk sett masse flott, båter, havner og strender. Kiel er vakkert! Det er en nokså ny by! Under krigen ble hele Kiel jevnet med jorden, så sakte men sikkert har byen bygd seg opp siden 1940-45 og til det den er i dag!

Det er en enormt stor båtindustri og det bygges u-båter i Kiel!

Bilder:


















____________________

Kiel har mye mer å by på...Hjertehuset for lyst og velvære-ler-tok jeg ikke bilde av...vi har døpt det for "Pios hotell!" En liten intern spøk:) hehe
__________________

HAMBURG:
Fikk sett alt for lite i grunn, og kan tenke meg å dra til Hamburg en annen gang og være i byen i flere dager for å se hva den har å by på. Men det vi fikk sett- og ikke minst Pina Coladaen påHard Rock Cafè---HOLY MOLY!!
-Byen bar preg av fotball-VM- Og jeg sa til Bjørn at "Tyskland vil gjøre det bra, de har et godt lag-et sterkt lag!" Og what do you know- Aina fikk rett:) Gratulerer med seieren!!!
_______________________________

Bilder:















Nydelig mat, fantastisk selskap og kjempeflott tur!
Neste gang skal jeg vandre litt mer rundt i selve byen...og se meg rundt:)
Kiel og Hamburg, virkelig flotte byer!

Aina



No comments:

Post a Comment

Jeg liker å få kommentarer- men vær voksen, vær høflig og sivilisert! Å være ufin er bare bortkasta tid, for det responderes ikke på! :)