Sunday, June 14, 2015

Gay Pride...rettigheter...tanker...

Jeg sitter å ser på facebook at det snart er duket for "Oslo pride"- og det får meg til å tenke litt...
Jeg er et åpent menneske-jeg dømmer ikke mennesker ut fra legninger eller religion-men jeg er et dømmende menneske mht måten folk oppfører seg på og hva de bruker sin tildelte tid her på jorden til.

Jeg er veldig opptatt av dette med menneskerettigheter, faktisk noen ganger i overkant. Jeg er av den oppfatningen at legning og religion ikke er grunn nok til å frata menneskers rett til å elske, gifte seg eller få barn sammen! Hvem har for eksempel bestemt at homofile forhold skader barn?
Hvem har bestemt at homofili er skadelig punktum?

I Russland blir man fengslet hvis man er åpent homofil! I Iran og andre muslimske land blir homofile steinet til døde! I Norge får ikke homofile gifte seg i kirken. Homofile får ikke gi blod. De får heller ikke adoptere barn.

Hvem har bestemt at det å være homofil er skadelig, farlig og en vederstyggelighet?

Hvorfor er vi, i 2015 så opptatt av seksualitet og reproduksjon, når vi alle vet at livet består av så enormt mye mer enn akkurat det?

"Hvis verden bestod av bare homofile, hadde rasene dødd ut!" Nei, kun hvis verden bestod av KUN menn...eller KUN kvinner...Selv homofile og lesbiske skjønner reproduksjonsgangen...vi lærer jo det helt fra barnsben av at en mann og en dame må til for å få et barn sammen!
Så jeg tror nok reproduksjonsdelen hadde gått på skinner uansett...

-Vi som er heterofile trenger ikke frykte for våre liv pga vår legning! Vi trenger ikke være redd for å få grisebank pga vi er heterofile...

Jeg sitter og leser homofobiske uttalelser på nett om Tooji og sex på et alter i en musikkvideo og tenker-"Er dette alt!!??" 
Er det virkelig ikke mer framsynthet å spore i menneskeheten?

Vi har alle rett til å ha egne meninger- og jeg sier ikke at jeg har de riktige meningene, men jeg stiller spørsmålstegn til endel av lovene vi har- for så lenge det ikke skader noen-hverken fysisk eller psykisk- hvordan kan homofili være galt? Kristendom, religion-naturlig reproduksjon...er det noe vi som medmennesker skal bry oss om, selv når vi ikke engang er kristne?

Jeg mener det, det sitter mennesker i hele den vide store verden vi lever i, og tror på en bok som forteller om en mann som gikk på vannet, som delte 4 fisk og brød med en hærskare av mennesker og alle ble mette, han gjorde vann om til vin(noe som i og for seg sikkert er mulig med litt druer og gjær etc) og han stod opp fra de døde og spratt til himmels...og noen sitter og tror at en annen profet eller Gud har bestemt at en folkegruppe er overlegen alle andre folkegrupper i hele verden?? Og folk tror på dommedag og mer til...men at et homofilt par skal kunne tro på de samme gudene og gifte seg av kjærlighet og adoptere et barn som så sårt trenger en familie- eller få lov til å donere et organ-eller blod- DET er utenkelig og går ikke an!!??

Jeg synes det er greit at folk ikke tror på det samme som meg- men ikke prøv å overbevise meg om noe som helst annet enn at medmenneskelighet og nestekjærlighet er viktigere enn dommedagsprofeti og svartebøker...

Jeg har ingen garanti for at ikke et av mine barnebarn kanskje blir homofil! Og da vil jeg at mitt barnebarn skal ha de samme rettighetene som det jeg har, for det skal ikke skorte på denne legningen!

Jeg kan forstå at noen blir støtt av flaggingen enkelte homofile bedriver...Man må jo ikke løpe rundt halvnaken/naken og kline-nesten ha sex- på åpen gate eller oppføre seg helt idiotisk...men det mener jeg om heterofile også! Gay pride er helt ok- jeg liker paradene etc, men jeg forstår ikke behovet for vulgæritet! Jeg liker ikke at unge jenter kler seg provoserende/halvnaken for å få oppmerksomhet fra motsatt kjønn...men det er også min mening!

Pedofili er for meg en sykdom! At voksne menn og kvinner skal forgripe seg på små barn og skade dem for livet- DET er en vederstyggelighet! Men homofili er ikke det- for de skader ikke noen! 
Det å få barn er ikke en selvfølge, det er et privilegium! Og det er mange heterofile som skulle vært tvangssterilisert!

Det er det jeg mener!
Og mine meniger står jeg for!
Jeg har aldri vært homofob! Og kommer aldri til å bli det heller! 

Aina

No comments:

Post a Comment

Jeg liker å få kommentarer- men vær voksen, vær høflig og sivilisert! Å være ufin er bare bortkasta tid, for det responderes ikke på! :)